Design 2 - Slutkollektion

Hej!
 
Ett nytt projekt i Design 2 är inlett - Slutkollektion. Jag har valt att arbeta med barnmöbler och ska skapa en kollektion med möbler för barn åldrarna 5 till 9. Målet är att skapa en kollektion som är praktisk, snygg, rolig och som uppmanar till lek. Möblerna ska var i obehandlad björk men med stora stycken griffelfärg som barnen kan måla på för att ge möblerna ett personligt och lekfullt uttryck. Möblerna ska finnas i tre olika färgalternativ - svart, grön och rosa (det är då griffelfärgen som varierar men de har alla obehandlat björk som "grundmaterial"). Jag har gjort två olika inspirationscollage, det översta för att få en bild av materialen, färgerna och djurdetaljerna och det understa för att visa vilken känsla och vilket uttryck jag är ute efter att förmedla. 
 
Min kollektion kommer bestå av fem möbler för ett barns sovrum:
* Våningssäng kombinerat med skrivbord och förvaring
* Matta i värmekänsligt tyg som ändrar färg vid kontakt med kroppsvärme
* Garderob
* Bokhylla
* Skrivbordsstol
 
Alla möblerna kommer ha ett "djurs" fotavtryck i vitt på griffelfärgen. Sängen kommer ha kattassar, garderoben fåglar, bokhyllan hästar, skrivbordsstolen hundar och mattan kommer ha barnfötter. Jag kommer göra ritningar i datorprogrammet Sketchup och ta screenshots och arbeta med bilderna i Photoshop och då även lägga in djurprintet. Jag ska under dagens lektion fortsätta att arbeta på det jag gjort i Sketchup!
 
//Sandra
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0