Arkitektur och rum - Villa Marstrand

Hejhej!
 
Den första uppgiften i arkitektur och rum denna terminen är att färgsätta ett vardagsrum i en villa på Marstrand. Villan var och skulle förbli i sekelskiftesstil. 
 
Jag valde en beige/latte färg på väggarna, matchas med vit och blått. Min tanke är att utnyttja takhöjden och ljusinsläppet med tunna ljusa gardiner från taket och att sätta sofforna, med dess något speciella färg (de har redan möbler som de vill ha kvar...) i centrum.  Som komplement till de ljusa färgerna vill jag använda mörkt trä (den befintliga byrån), och metall i en lite guldaktig färg (luckorna på kakelugnen). 
 
Ägarna till huset hade två tavlor som har affektionsvärde för dem och det är också därför jag har valt ljusa färger, så att tavlorna, som är i massa olika färger, kan få ta lite mer plats än vad de gör nu!
 
Jag har gjort ett collage i photoshop där jag visar färgerna och hur de fungerar tillsammans. 
//Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0