Design 2 - Slutkollektion

Hejhej! Detta är troligtvis det sista inlägget någonsin på bloggen för om lite mer än en vecka tar jag studenten, idag är sista inlämningsdag, och detta är min sista "inlämning"...
 
Inlägget ska (som rubriken redan berättat om) handla om slutkollektionen.
Jag har ju redan lagt ut bilder på möblerna, men här kommer de igen!
 
Jag har skapat möblerna i datorprogrammet Sketchup, och sedan lagt till detaljer i Photoshop. Kollektion är ju för barn i ungefär åldrarna 5-9 och är inspirerade av djur, natur och lekfullhet. Tanken med kollektionen är att den ska vara enkel att ändra efter barnens skiftande smak. Den är gjord i obehandlat trä och målad med griffelfärg (som man kan måla på) men man kan när som helst måla om den, lacka den eller what ever för att ändra utseendet. Möblerna finns i tre färgvarianter, svart, rosa och grönt.
 
På bilden ovan är mina loggor, de två översta är de jag faktiskt använde mig av medans resten bara är tester av olika typsnitt. Den som är längst upp är mitt varumärke "tiny artists" eftersom om jag skulle göra fler kollektioner så skulle jag vilja att de alla handlar om att inspirera barnen till att måla och vara kreativa. Loggan och namnet för själva kollektionen är den som är näst längst upp, "hopscotch" är namnet, vilket på svenska betyder hoppa hage. Hoppa hage är en lek som barn har lekt i många år så jag tyckte att det var ett passande namn för kollektionen eftersom den handlar om lekfullhet. Möblerna har inspirerats av olika djur, och deras tassar är tryckta på möblerna. Mattan som jag har designat är i en ny typ av tyg som Boråstyger har gjort som reagerar på kroppsvärme och som då byter färg i kontakt med det. Alltså blir det fotsteg i en annan färg när barnen går över den ;)
 
Jag är väldigt nöjd med min kollektion! Jag älskar att jobba i Sketchup och tycker att presentationen blev riktigt snygg. Dock var programmet väldigt tidskrävande vilket gjorde att jag blev tvungen att lägga ner extremt mycket tid efter skolan, samt ta vissa genvägar och göra kompromisser med designen för att hinna... Men jag är ändå nöjd med resultatet!
 
//Sandra
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0